Zakupy online, e-faktury, elektroniczna obsługa klienta – czyli prowadzenie firmy bez wychodzenia z biura to dzisiaj standard. Również klienci instytucji finansowych chcą mieć dostęp do zdobyczy technologii i załatwiać formalności zdalnie za pośrednictwem Internetu.
Wygoda i szybkość korzystania z usług finansowych to ważne zalety, które cenią sobie nasi Klienci. Jednak w branży finansowej równie ważne jest bezpieczeństwo współpracy oraz pewność zawieranej transakcji.
Nasze specjalizacje: faktoring i windykacja to, w większości przypadków, usługi o charakterze powtarzalnym. Zlecanie odzyskania kolejnych należności oraz przesyłanie do finansowania kolejnych faktur pociąga za sobą konieczność wielokrotnego przygotowania i podpisywania dokumentów wymaganych do przeprowadzenia każdej transakcji.
Sposobem pozwalającym naszym Klientom na szybkie załatwianie tego typu formalności jest elektroniczne potwierdzanie dokumentów. Do tego celu stworzyliśmy internetową platformę obsługi klienta - Strefa Klienta. Równolegle jednak, w zakresie naszych najpopularniejszych usług: faktoringu jawnego niepełnego oraz powierniczej windykacji wierzytelności korzystamy z zewnętrznej platformy autoryzacji dokumentów Autenti.
Podpisywanie umów online zarówno w Strefie Klienta, jak i za pomocą Autenti jest niezwykle proste. Klient otrzymuje e-mailem powiadomienie o konieczności zatwierdzenia dokumentu z linkiem do niego, a następnie akceptuje jego treść jednym kliknięciem. W przypadku autoryzacji dokumentów na platformie Autenti nie jest wymagane ani tworzenie konta, ani logowanie.
Taka możliwość zdalnego potwierdzania umów pozwala na przyspieszenie obiegu dokumentów o minimum 2 dni. Unikamy konieczności przesyłania ich w postaci papierowej do podpisu kurierem lub pocztą. W wielu przypadkach ważna jest również możliwość złożenia podpisu elektronicznego z dowolnego miejsca na świecie - jedynym warunkiem jest dostęp do internetu.
Najlepszym na to przykładem może być nasza współpraca z firmą mającą siedzibę w Singapurze, której z płatnościami zalegała polska palarnia kawy. Dzięki możliwości podpisania umowy poprzez platformę Autenti załatwienie formalności związanych ze zleceniem nam windykacji trwało 1 godzinę.
Komfort korzystania z naszych usług jest cechą, na którą kładziemy nacisk w obsłudze Klienta. Nie może się to jednak odbywać kosztem bezpieczeństwa, zgodności z prawem i niepodważalności zawartej transakcji.
Atrybuty platformy Autenti okazały się kluczowe dla spełnienia tych warunków. Po pierwsze, bardzo istotna jest możliwość jednoznacznego wskazania osób podpisujących dokumenty. W przypadku INDOS SA do uwierzytelnienia używany jest adres e-mail zadeklarowany przez Klienta. Po drugie, integralność podpisywanego elektronicznie dokumentu zabezpieczana jest pieczęcią elektroniczną, która dołączana jest do każdego autoryzowanego na platformie dokumentu. Po trzecie, dokumenty przechowywane na platformie Autenti są szyfrowane, a transmisja danych przy połączeniu z platformą następuje z wykorzystaniem certyfikatu, który gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz zaufania.
Nie bez znaczenia była również wartość dowodowa umów podpisanych na platformie Autenti. Jako platforma zewnętrza Autenti pełni rolę zaufanej strony trzeciej, wiarygodnej dla Sądu w przypadku sporu. Możemy stwierdzić, że sprawdziliśmy to praktyce, ponieważ Sąd w prowadzonych przez INDOS SA sprawach windykacyjnych, wydał już kilka nakazów zapłaty, nie podważając wiarygodności elektronicznych podpisów na dokumentach złożonych zarówno na platformie Autenti, jak i w Strefie Klienta.